ford.bg
Ford
Изцяло новият Ford EcoBlue двигател променя играта при дизелите – по-чист, по-ефективен, по-мощен и с по-голям въртящ момент

БИРМИНГАМ, Великобритания, 26 април 2016 г. – Ford представи първия нов дизелов двигател Ford EcoBlue, който предлага оптимизирана икономичност и намалени СО2 и NOx емисии*, използвайки високи технологии и иновативен дизайн.

 

Надграждайки водещите в индустрията динамика и технологии на многократно награждаваните бензинови EcoBoost двигатели, гамата от дизелови Ford EcoBlue агрегати ще задвижва леките и лекотоварни автомобили на марката с мощност между 100 и 240 к.с.

 

2.0-литровият 4-цилиндров Ford EcoBlue двигател дебютира в новите Transit и Transit Custom, осигурявайки ненадмината комбинация от икономичност, динамика и рафинираност.

 

Управляемостта е подобрена посредством 20% повече въртящ момент при 1250 об/мин. в сравнение с досегашния еквивалентен 2.2-литров дизелов TDCi двигател и помага на водачите на лекотоварни автомобили без усилие да посрещат ежедневните предизвикателства като пълзене в трафика или задминаване на бавнодвижещи се автомобили. Новият двигател осигурява и рафинираността на лека кола в сегмента на лекотоварните автомобили, намалявайки шума с 4 децибела при празен ход.

 

„Ford EcoBoost въведе нов стандарт при бензиновите двигатели – по-малки, по-ефективни и с изненадваща динамика. Същата жажда към нововъведения се крие и зад новата ни гама дизелови двигатели Ford EcoBlue“, заяви Джим Фарли, Председател и Изпълнителен директор на Ford-Европа. „Този нов двигател увеличава икономичността и намалява СО2 емисиите с над 10% при Transit, флагманът на най-продаваната лекотоварна гама в Европа, като намалява разходите за клиентите“.

 

Изцяло новата архитектура на двигателя осигурява намалено триене и чист горивен процес. Сложната последваща обработка на изгорелите газове прави възможни ултра ниските емисии съгласно Евро 6, които ще се въведат през септември 2016 г., според които се налага 55% намаление на NOx емисиитев сравнение с Евро 5.

 

Модерните технологии включват интегрирана всмукателна система с първото за Ford приложение на огледални портове за по-добро „дишане“ на двигателя; нискоинерционният турбокомпресор включва материали, използвани при ракетните двигатели за устойчивост на високи температури и изцяло нова система за впръскване на горивото под високо налягане, която е по-отзивчива, тиха и осигурява по-прецизно впръскване на горивото. 

 

Разработен от инженерните екипи на Ford във Великобритания и Германия, гъвкавият нов 2.0-литров EcoBlue двигател първоначално ще се предлага със 105, 130 и 170 к.с. за лекотоварните модели. Способен да осигурява над 200 к.с., двигателят ще се влага и в леките автомобили на марката, както и в други модификации, вкл. 1.5-литрова версия.

 
Намалено триене, високотехнологично изгаряне

Разработеният изцяло наново дизайн на новия 2.0-литров Ford EcoBlue двигател се отличава с множество иновации, които намаляват триенето и постигат до 13% подобрение на икономичността, включително:

  • Изместеният с 10 мм дизайн на разпределителния вал минимизира страничното натоварване на буталата, намалявайки силите на търкане към стените на цилиндъра и на намаления 4-цилиндров чугунен блок
  • Намален диаметър на лагерите на разпределителния вал
  • Потопени в масло ремъци на маслената помпа и разпределителния вал
  • Оптимизирано активиране на клапаните и изцяло нов еднокомпонентен модул на разпределителния вал
 

За първи път Fordизползва нов огледален дизайн на портовете на интегрирания всмукателен колектор, които прецизно контролират въздушния поток към цилиндрите – по посока на часовниковата стрелка за 1 и 2 цилиндър и обратно – за 3 и 4.

 

Този симетричен аранжимент осигурява еднородно смесване на гориво и въздух в камерите на всичките четири цилиндъра, помагайки на инженерите по-прецизно да контролират изгарянето на гориво в двигателя. За компютърните експерименти за фина настройка на запалителните процеси са взети предвид 1400 фактори, които се отразяват на представянето само по отношение на времето и амплитудата на отваряне на клапаните.

 

Новите горивни инжектори са способни на до 6 впръсквания на такт, всяко от които отнема едва 250 микросекунди (0.00025 секунди) и доставя само 0.8 мг дизелово гориво – размера на зрънце захар. Това миниатюрно количество гориво се инжектира през 8-конични отвора, всеки с диаметър едва 120 микрона – колкото ширината на човешки косъм.

 

Пиезоелектрична технология, използваща електро-отзивчиви кристали, контролира изкъсо подаването на гориво и обичайно се използва за премиум двигатели за леки автомобили. Новите инжектори осигуряват намалени нива на шум, минимално разхищение на енергия от горивната помпа, по-отзивчиво и ненатрапчиво действие на Старт-Стоп системата и калибриране и настройка в реално време за максимална икономичност.

 
Модерно турбопълнене

Изцяло новият компактен турбокомпресор е специално проектиран да осигурява повече въздух при по-ниски обороти на двигателя в сравнение с досегашния 2.2-литров TDCi двигател, за пъргаво и незабавно усещане при всякакви обороти и до 340 Нм въртящ момент при 1250 об/мин.

 

Аеродинамично усъвършенстваното колело на турбината, направено от Inconel – сплав, която се използва при екстремни температури, като например ракетни двигатели – е с намален с близо 10% диаметър. Направеното от алуминий за космическата индустрия компресорно колело е с редуциран с 15% диаметър. Това намалява инерцията и осигурява по-бързо развъртане на компресора, достигайки до 240 000 об/мин. и допринасяйки за подобрената тяга при ниски обороти.

 

„Един от важните фактори, които забелязахме, благодарение на обратната връзка от нашите клиенти, е нарастваща тенденция да пълзят със своите дизелови автомобили, задействайки съединителя, докато двигателят е на празен ход, което прави тягата в ниски обороти дори още по-ключова“, зави Пол Търнър, Технически лидер за основните двигатели във Ford-Европа.

 

Компресорните колела са фрезовани, а не изляти, подобрявайки толерансите до 2 или 3 микрона – приблизително размера на една бактерия – подобрявайки издръжливостта и намалявайки шума и вибрациите. Нов регулатор на турбокомпресора с предавателен механизъм намалява времето за реакция до 100 милисекунди – колкото мигването на око.

 

Новият двигател с лекота ще посрещне бъдещите европейски изисквания за емисиите, благодарение на първото стандартно селективно каталитично редуцуране на емисиите. Тя е разположена близо до задната част на двигателя за максимална ефикасност и отлично представяне при студен двигател.

 
Подобрена рафинираност

2.0-литровият Ford EcoBlue двигател ще е първият дизелов агрегат в лекотоварен автомобил, който покрива критериите за шум, вибрации и твърдост на лек автомобил, осигурявайки подобрено управление.

 

Новият двигател излъчва двойно по-малко шум в сравнение с 2.2-литровия дизелов TDCi двигател. Шумооптимизираната цилиндрова глава, блок, заздравената рама и картер са проектирани да не бъдат чувствителни към процесите вътре в двигателя, а специални матирани повърхности осигуряват уплътняване и блокиране на шума от двигателя.

 

Излятият акустичен капак от изолираща пяна отделя цилиндровата глава, а преградната стена от шумоизолираща стомана допълнително предотвратява пренасянето на звука от двигателя към купето.

 
Издръжливост на лекотоварните автомобили

Новият 2.0-литров EcoBlue двигател отговаря на строгите глобални стандарти на Ford за издръжливост при екстремна употреба на толкова различни пазари, каквито са Европа, САЩ и Китай.

 

Работата на двигателя е подложена на изпитания, равняващи се на 5.5 милиона км продължителни тестове, от които 400 000 км в реални условия, подробен анализ в лаборатории и в изпитателните центрове на Ford и компютърно оценяване на всеки етап от разработката му.

 

Системата за смазване, включваща характеристиките на маслото, картера, формата и размерите на филтъра, толерансите на сегментите и буталата, са проектирани да удължават живота на маслото, а компонентите, които нямат нужда от обслужване, са модулът и ремъкът на разпределителния вал и водната помпа.

 

„Разработихме 2.0-литровия Ford EcoBlue двигател, използвайки обратната връзка от клиентите ни от цял свят“, сподели Търнър. „Гъвкавият дизайн дори позволява един и същи блок да се използва за коли с предно и със задно предаване, а прецизният дизайн и технологии ще отговарят на бъдещите изисквания за икономичност и емисии“.

 
 
# # #
 
 

* Посочените данни за разхода на гориво/електричество, СО2 емисиите и електрическият пробег са измерени в съответствие с техническите изисквания и спесификации по последните изменения на европейските директиви ЕС 715/2007 и (EC) 692/2008. Данните са определени за конкретен модел, не за отделен автомобил. Използваната стандартна тестова процедура позволява сравнение между различни автомобили и различни производители. В допълнение към икономичността на един автомобил, пътното поведение и други нетехнически фактори също оказват влияние при определяне разхода на гориво/електричество и СО2 емисиите и и електрическия пробег. СО2 е основният парников газ, отговорен за глобалното затопляне.

Сподели: