ford.bg
Ford
Новият Ford Focus ST – повече динамика, технологии и мощен дизелов двигател

Новият Ford Focus ST е най-модерният досега и предлага още по-отзивчиво, балансирано и рафинирано пътно поведение, благодарение на новите технологии за контрол на шасито и пренастроените окачване и управление. За първи път се предлага с избор между два двигателя – бензинов и дизелов.

Focus ST взаимства от качеството на изработка на новия Focus. Спортните и агресивни нови версии хечбек и комби предлагат водещи в класа технологии.

Повече динамика
Екипът, разработил Focus ST, е част от глобалната Ford Performance организация и е превърнал подобряването на цялостното преживяване в новия Focus ST в своя цел номер 1.

Подсилената каросерия на новия Focus е в основата на усъвършенстванията. Подобрената здравина в предната част осигурява намалено накланяне в завой, по-бързи реакции и пъргавина.

Спортното окачване се отличава с компоненти в предницата с изцяло нова настройка. В комбинация със специфичните за модела стабилизиращи щанги и задни пружини от предходното поколение ST, тези подобрения осигуряват дори още по-добра динамика.

Калибрирането на електрическото сервоуправление (EPAS) и електронните системи на автомобила също са преработени, за да посрещнат специфичните спортни изисквания към новия Focus ST.

Основните иновации включват първата в индустрията Усъвършенствана предвиждаща функция (ETS) като част от модерния Електронен контрол на стабилността (ESC). ETS усеща стабилността на автомобила и намесата на водача, предвижда кога може да възникне занасяне или загуба на контрол и може да се намеси дори предварително, използвайки индивидуално спирачно усилие за всяко колело, за да запази оптимална прецизност и контрол при резки смени на посоката с висока скорост – например, при смяна на лентата.

Инженерите на Ford Performance са преработили Електронното векторно разпределение на въртящия момент, за да подобри максимално сцеплението в завой, намали недозавиването и увеличи пъргавината.

Водачите на Focus ST имат възможността за избор между три режима на ESC в зависимост от пътните условия и настроението си: Стандартен, Спортен и Изключен.

Клиентите могат да изберат нови високоефективни спирачки с по-големи предни дискове – 335 мм в диаметър (увеличени спрямо стандартните 320 мм) – и опционални 19-инчови алуминиеви джанти.

Рафинираното разгръщане на мощността при силно ускорение, особено сцеплението на предните гуми и превключването на предавките, се подобрява от специални тампони на двигателя, проектирани да посрещнат динамиката на новия Focus ST. Ford е работил с Michelin за новите 19-инчови гуми, които допълват динамиката и особено страничното сцепление.

„Ford отдавна се радва на имиджа, че произвежда спортни хечбеци с отлично пътно поведение и новият Focus ST оправдава това наследство“, заяви Джо Бакай, Вицепрезидент Продуктово развитие във Ford-Европа. „Инженерните подобрения на окачването, управлението и електронните системи осигуряват страхотна отзивчивост, гъвкавост, прецизност и освежаващо преживяване зад волана – независимо кой двигател изберете“.

Избор на мощност
Новият 2.0-литров дизелов двигател със 185 к.с., който дебютира във Focus ST, е оптимизиран да осигурява динамиката и характера на ST в комбинация с икономичност и ежедневна практичност.

Той е с последното поколение комън-рейл система за директно впръскване, работеща при 2000 бара налягане, турбокомпресор с променлива геометрия, нова цилиндрова глава и преработен блок на двигателя.

Увеличената мощност на Focus ST – 23% повече спрямо 150 к.с. на 2.0-литровия двигател в новия Focus – е постигната чрез използването на уникална калибровка, преработена всмукателна система и нов спортен ауспух.

Върховата мощ се развива при 3 500 оборота в минута, а въртящият момент е 400 Нм между 2 000 – 2 750 об/мин. Това позволява на новия дизелов Focus ST да постигне максимална скорост от 217 км/ч. Тягата в ниски обороти осигурява впечатляващо доускорение.

2.0-литровият бензинов EcoBoost на Ford е с турбокомпресор, променливи фази на газоразпеределението, директно впръскване на горивото под високо налягане и осигурява безкомпромисна динамика. Мощният агрегат с 250 к.с. е разработен ексклузивно за Focus ST с уникални настройки на двигателя, всмукателна и изпускателна системи. Върховата мощност е налична при 5 500 об/мин., въртящият момент от 360 Нм се постига в диапазона 2 000 – 4 000 об/мин., а максималната скорост е 248 км/ч.

И двата двигателя са с 6-степенна механична скоростна кутия с динамично ориентирано превключване с къси ходове. Предавателните отношения, специално за Focus ST, са настроени индивидуално към всеки двигател, за да гарантират светкавично ускорение на ниски предавки и комфортно пътуване при висока скорост.

Могъщ вид
Новият Focus ST се отличава с по-спортен и агресивен вид от предишния модел, по-ниска и широка стойка, нов динамично скулптуриран капак, по-издължени фарове и правоъгълни фарове за мъгла.

Спортният тунинг пакет включва странични престилки, дифузьор и заден спойлер на покрива за оптимизирана аеродинамика. Новият Focus ST е с двоен шестоъгълен централно разположен ауспух.

Черните гнезда на фаровете, ST баджът и новите 19-инчови алуминиеви джанти със специален ST дизайн завършват външния вид.

Нов тъмно сив цвят Stealth се предлага ексклузивно за Focus ST. Deep Impact Blue също е нов в гамата, която включва цветовете Tangerine Scream, Frozen White, Moondust Silver, Panther Black и Race Red.

Кокпит
Ford е променил интериора на Focus към по-интуитивно и опростено оформление, с ясна визуална връзка към ключовите компоненти и значително намален брой бутони.

Три допълнителни измервателни уреда – характерни за ST – са разположени на арматурното табло и дават информация за налягането на турбокомпресора, температурата на маслото и налягането му. Новият, скосен отдолу спортен волан, покрит с мека кожа, хромираната топка на скоростния лост и ST педалите допълват интериора, който един ST шофьор очаква.

Спортните седалки, разработени съвместно от Ford и Recaro, осигуряват опората, необходима за пълното отдаване на преживяването ST.

Модерни технологии
За първи път в ST се предлагат толкова много технологии. SYNC 2 осигурява достъп до аудио системата, навигацията, климатика и мобилния телефон чрез гласови команди и се допълва от 8-инчов цветен сензорен дисплей.

Активните фарове настройват интензитета и ъгъла на Bi-Xenon-а спрямо скоростта на автомобила, ъгъла на завой и отстоянието до различни обекти за оптимална осветеност. Системата Cross Traffic Alert предупреждава водачите при излизане назад от паркомясто за преминаващи автомобили.

Подобрената система Active City Stop – работеща вече при скорост до 50 км/ч – подготвя спирачките при вероятен сблъсък и автоматично ги задейства, ако водачът не реагира. Асистентът за спазване на лентата упражнява усилие във волана, за да върне Focus ST в ленатата при неволното ѝ напускане.

Тестове на динамиката
Инженерите на Ford Performance подложиха бензиновия и дизеловия Focus ST на серия от тежки тестове, за да се убедят, че автомобилът е готов за живот с много шофиране.

Изпитателните автомобили преминаха изтощителните тестове за издръжливост на пистата на Ford в Ломел, Белгия – пресъздавайки 10-годишна експлоатация и 240 000 изминати км в ръцете на най-екстремните шофьори – последвани веднага от каране по писта на максимална скорост, вкл. на легендарната Северна дъга на Нюрбургринг в Германия и на пистата Нардо в Южна Италия, където температурите надхвърлят 40 С.

Ford е продал над 140 000 автомобила Focus ST в 40 държави по света от представянето на модела за първи път през 2002 г.
 

Сподели: