ford.bg
Ford
Голямото търсене на новите модели продължава да определя ръста на европейските продажби на Ford

КЬОЛН, Германия, 12 юни 2015 – Продажбите на Ford-Европа отново са с ръст през май в резултат на силното търсене на новите модели, водено от новите Mondeo, EcoSport и лекотоварната гама Transit.

Ford е продал 99 900 автомобила общо на традиционните си 20 европейски пазара* миналия месец и 541 900 автомобила за първите пет месеца на годината – увеличение на годишна база от съответно 1.5% и 9.3%.

Общият дял на марката е 7.8% през май и е нараснал с 0.2 процентни пункта до 8.1% от началото на годината. Ford остава втората най-продавана марка в Европа на леки автомобили и общи продажби за двата периода.

„Новите модели движат ръста на продажбите ни през 2015 г. и очакваме да продължим тази тенденция с напредването на годината и представянето на още няколко нови модела“, заяви Ролант де Ваард, Вицепрезидент Маркетинг, Продажби и Услуги във Ford-Европа. „Новото Mondeo и новата лекотоварна гама Transit ни помагат да достигнем до нови клиенти.“

Според Ford близо 5 000 клиенти в Европа са поръчали новия Mustang, чиито продажби ще стартират през лятото – за първи път на Стария континент в 50-годишната история на модела.

Автомобилни акценти през май
Възходящият момент на Ford е в резултат от разширяването на продуктовата гама на компанията, начело с новите модели.

Продажбите на новото Mondeo са със 75% ръст на годишна база и клиентските поръчки са се увеличили с 14% през май. Поръчките на новия Focus са нараснали с 45% през май. Това включва 4 700 нови Focus ST, 40% от които са за новия дизелов Focus ST. Поръчките на Fiesta – най-продаваната малка кола в Европа за 2012, 2013 и 2014 г. – са се увеличили с почти 23% през май.

Продажбите на SUV на Ford също бележат ръст. Продажбите на Kuga през май и от началото на годината са най-високите от представянето на първия модел през 2008 г. Компактният EcoSport е с трикратно увеличение на поръчките през май.

Благодарение голямото търсене на изцяло новата и разширена гама Transit, включваща Transit, Transit Custom, Transit Connect и Transit Courier, продажбите и пазарният дял на лекотоварните автомобили на Ford продължават да нарастват. Ford е втората най-продавана марка лекотоварни автомобили в Европа на годишна база – заела това място по-рано през годината, като се изкачи от седма позиция през 2012 г. Търсенето на Ranger продължава да расте, като продажбите през май са най-добрите от представянето на модела през 1999 г.

Общите продажби на лекотоварните автомобили на Ford са се увеличили с 16% през май и 36% годишно. Пазарният дял на лекотоварните автомобили е нараснал с 1.1% и 2.5 процентни пункта до респективно 11.5% и 12.7% през май и на годишна база, най-добрите дялове за почти две десетилетия. Поръчките на клиентите през май за лекотоварни автомобили Ford са със 73% ръст на годишна база.


# # #
* Ford-Европа докладва продажбите си в 20 основни пазара, където е представена чрез директни представителства: Австрия, Белгия, Великобритания, Чехия, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Ирландия, Италия, Холандия, Норвегия, Полша, Португалия, Испания, Румъния, Швеция и Швейцария.
 

Сподели: