ford.bg
Ford
Ford със сериозен ръст при индивидуалните продажби в Европа през 2013 г.

Премиерите продължават с поне 7 нови модела през 2014 г.

КЬОЛН, Германия, 15 януари 2014 г. – Ford-Европа обяви, че индивидуалните продажби са нарастнали с 14% за цялата 2013 г., увеличавайки пазарния дял на компанията с една процентна точка до 8.2%.

Напредъкът в индивидуалните продажби – продажби към физически лица – е резултат от стратегическата промяна за избор на по-здравословни канали за продажби през 2013 г.

„Взехме решение значително да намалим продажбите към рент-а-кар компании, предполагайки, че можем реципрочно да увеличим продажбите на новите ни автомобили към индивидуални клиенти“, сподели Стивън Одел, Президент на Ford за Европа, Средния Изток и Африка. „Това ни се отплати. Индивидуалните продажби са с по-голяма печалба и са по-добри за имиджа на марката и за остатъчната стойност“.

Делът от индивидуалните продажби в Европа се е подобрил през всеки един от последните 11 месеца, а пазарният дял от индивидуалните продажби се е увеличил за всеки модел на Ford от Ka до Galaxy в съответните сегменти. В сравнение с 2012 г. продажбите на Ford към европейските индивидуални и корпоративни клиенти са се увеличили със 7 процентни точки до 73% от общите продажби – 2 процентни точки над средното за индустрията ниво. Продажбите на Ford към рент-а-кар компаниите са спаднали до 27% от 34% през 2012 г.

„Успехът от индивидуалните ни продажби показва колко е важно да продължим да инвестираме в нови автомобили, дори в най-трудната икономическа ситуация“, заяви Одел. „43% от всички продадени в Европа автомобили Ford през изминалата година са или изцяло нови или значително освежени модели“.

Продажбите на лекотоварните модели на Ford също нарастнаха през миналата година, с обем от 6.3% и пазарен дял от 9.2% – най-високото ниво от 2007 г. насам.

За цялата 2013 г. Ford е продал 1.1 милиона автомобили на традиционните си 19 европейски пазара, превръщайки се във втората най-продавана марка в района за шеста поредна година. Декември е седмият последователен месец на общ ръст на продажбите за Ford. Общият пазарен дял на компанията в 19-те пазара е почти непроменен от 7.8% въпреки липсата на налични автомобили Mondeo, S-MAX и Galaxy в началото на годината.

Ford Fiesta продължава да е най-продаваният модел на Ford. Общо 290 500 автомобила Fiesta са продадени през годината, превръщайки се в най-продавания модел на Ford, пред Focus и Transit. Fiesta е най-продаваният малък автомобил в Европа за първите единадесет месеца на 2013 г. според последните данни на JATO Dynamics.

Във Великобритания, най-големия европейски пазар на Ford по обем, Ford е запазил лидерството си през 2013 г. и е записал 37-ма поредна година с най-добри продажби на леки автомобили и 48-ма последователна година – при лекотоварните автомобили. Германия отново е вторият най-голям пазар на Ford в Европа и заедно с Турция, Русия и Италия попълват челната петица по пазарни позиции.

„Решени сме да надградим солидните основи, които изградихме през 2013 г. Ние имаме една от най-силните автомобилни гами в бранша и ще продължаваме да я надграждаме през 2014 г.“, каза Роланд де Ваард, Вицепрезидент маркетинг, продажби и услуги.

През 2014 г. Ford обяви представянето на най-малко седем автомобила, включително EcoSport, Transit, Transit Courier, Tourneo Courier, Mondeo, Mondeo Hybrid и C-MAX Energi plug-in hybrid.
 

Сподели: