ford.bg
Ford с най-бързата и динамична Fiesta ST досега. 20% повече мощ и икономичност спрямо предходния модел
Ford с най-бързата и динамична Fiesta ST досега. 20% повече мощ и икономичност спрямо предходния модел

Новата Fiesta ST е най-бързият и динамичен малък сериен спортен автомобил на Ford с прецизно настроени и ориентирани към водача двигател и шаси, за да се осигури най-доброто пътно поведение на Fiesta.

Разработена от RS екипа на Ford – европейското подразделение на Ford Motor Company за световни спортни автомобили – новата Fiesta ST е оборудвана с 1.6-литров бензинов EcoBoost двигател, който развива 0-100 км/ч за 6.9 секунди и предлага 182 к.с. и 240 Нм въртящ момент. Максималната скорост е 220 км/ч.

RS екипът на Ford е настроил двигателя, окачването, управлението и спирачките за оптимална динамика и притежава характерните черти на по-голям автомобил – вкл. подобрено векторно разпределение на въртящия момент и 3 режима на системата за електронна стабилност, 6-степенна механична трансмисия и задни дискови спирачки.
Ежедневната практичност се подчертава от икономичността от 5.9 л/100 км и 138 г/км СО2 емисии – 20% намаление на емисиите в сравнение с предишното поколение Fiesta ST, при същевременно 20% повече мощност в сравнение с 2.0-литровия двигател на първото поколение.

Новата Fiesta ST се отличава с трапецовидна предна решетка с уникална конструкция тип пчелна пита и забележителен заден дифузьор. Изисканият контрастен интериор е оборудван със седалки Recaro, а нов „звуков композитор“ извежда звука от двигателя към купето, за да гарантира, че е част от преживяването зад волана. Ford представя също технологиите SYNC и MyKey.

„Новата Fiesta ST осигурява забележителни нива на динамика, дизайн и качество и предлага ненадминато удоволствие от управлението“, саподели Юрген Гагщатер, Главен програмен инженер на Fiesta ST. „Европейските клиенти на Ford са любители на горещия хечбек и новата Fiesta ST говори директно на тази страст към спортно шофиране“.

Електронно оптимизирано шаси
eTVC прилага спирачно усилие към вътрешното предно колело при завиване, за да подобри поведението на пътя и да намали недозавиването, без да повлияе на скоростта. Нови технологии контролират баланса на Fiesta ST при ускорение и спиране, а ESC предлага 3 режима – пълна намеса на системата, режим, позволяващ известно приплъзване и цялостна деактивация.

Двете системи подпомагат специално модифицирана предна ос, по-стегната адаптирана задна торсионна ос, уникални предни и задни настройки на ресьорите и амортисьорите и 15 мм по-нисък център на тежестта, за оптимизирано управление и качество на шофирането.

Електронното сервоуправление предлага по-директно съотношение 13.69:1 и по-къса рейка за повече отзивчивост. С Fiesta ST дебютират задните дискови спирачки за Fiesta платформата за по-добро спиране.

„Този автомобил може да те накара да се усмихваш завой след завой и осигурява абсолютна прецизност в динамиката и управлението“, сподели Тирон Джонсън, Мениджър на RS екипа на Ford.

EcoBoost технология
Ниското тегло на EcoBoost двигателите допринася за подобреното управление и осигурява технологии като турбопълнене, директно впръскване на горивото под високо налягане и променливи фази на газоразпределение.

Уникалният двигател и настройката на 6-степенната механична скоростна кутия са прецизирани на северната дъга на Нюрбургринг при над 100 обиколки на 21-километровата писта.

ST характер отвън и отвътре
Дизайнът на фаровете на Fiesta ST включва дневни LED светлини и пълен ST боди кит, специални цветове като Molten Orange и Performance Blue. Купето също впечатлява с табло с карбонови фибри, алуминиеви педали и скоростен лост, и ST волан.

MyKey позволява на собствениците да заложат максимална скорост и лимит на звука на аудиосистемата, и да гарантират невъзможността за изключване на системите за сигурност. Гласово управляваната система Ford SYNC със системата за помощ при аварийни ситуации директно свързва пасажерите с местната служба за спешни случаи в случай на инцидент.

Разработена за писта, но практична и икономична
Ford е подложил новата Fiesta на тестове за издръжливост в продължение на 850 000 км. За да гарантира, че Fiesta ST предлага високи нива на надеждност дори за най-взискателните клиенти, Ford е подложил Fiesta ST на допълнителни 7 500 км тестове на писти и 5 000 км тестове при висока скорост.

Това включва и „мъчителен тест“ в техническия център в Нардо, Италия, по време на който Fiesta ST е карана с пълна газ при температури над 40 С.

„Много фенове на горещите хечбекове ще дадат на Fiesta ST шанса да заблести по улиците и ние сме подсигурили, че двигателят, скоростната кутия, шасито и купето на Fiesta ST могат да понесат тази динамика“, заключи Джонсън.
 

Сподели: