ford.bg
Малкият, но могъщ 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford печели най-голямата немска награда за техническа иновация
Малкият, но могъщ 1.0-литров EcoBoost двигател на Ford печели най-голямата немска награда за техническа иновация

ЩУТГАРТ, Германия, 25 януари 2013 – 1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford спечели престижната международна награда Паул Пийч 2013 г. за технически иновации на наградите на списание Auto Motor und Sport за най-добри автомобили.

 

Най-новата награда е петата, която Ford печели по света за 1.0-литровия EcoBoost двигател от представянето му през пролетта на 2012 г., след наградата Dewar Trophy от Кралския автомобилен клуб във Великобритания, наградата Breakthrough Award на списание Popular Mechanics в САЩ и отличието Световен двигател на 2012 г., спечелено с най-голямата преднина в историята на наградите.

 

Международната награда Паул Пийч се връчва ежегодно от 24 години насам и се избира от жури от 30 главни редактора в 22 държави по света, членове на Motorpresse Stuttgart Group. EcoBoost двигателят на Ford, който разтърси света, бе избран от списък с 12 иновации и бе похвален заради водещата си икономичност и ниски емисии.

 

„Тази награда се връчва за технология с огромно значение в автомобилния свят. 1.0-литровият EcoBoost двигател на Ford наистина е различен. Динамичен, страхотен за шофиране, използва модерна и лека конструкция и представлява зелена технология,“ каза Бернд Остман, издател на Auto Motor und Sport на церемонията в Щутгарт.

 

1.0-литровият EcoBoost не прилича на нито един друг двигател на Ford. Не само, че е първият 3-цилиндров агрегат, но с него дебютират и много нови технологии, които до този момент не са срещани в автомобилите Ford. Това включва интегриран изпускателен колектор, маслена помпа с регулируем обем, двукръгова охладителна система, разбалансиран колянов вал и малък, високоефективен турбокомпресор с до 248 000 об/мин.

 

Резултатът от напредничавия дизайн на 1.0-литровия EcoBoost двигател е тих, плавен агрегат с приблизително същата прозводителност като традиционния 1.6-литров 4-цилиндров бензинов двигател. Благодарение на вискотехнологичния си дизайн и намаленото триене, 1.0-литровият EcoBoost е способен на водеща в класа икономичност от 4.8 л/100 км и СО2 емисии от 109 г/км във версията със 100 к.с. на Ford Focus*.

 

„Много сме горди, че спечелихме тази престижна награда, която е признание за ангажираността на Ford към екологията,“ заяви Бернард Матс, Председател на Ford-Германия, получавайки наградата. „Екологичността е крайъгълен камък в нашата бизнес стратегия и 1.0-литровият EcoBoost е отличен пример за достъпна технология, комбинирана с висока стойност за потребителите и представя обещанието на Ford да стига все по-далеч (Go Further).

 

1.0-литровият EcoBoost двигател е най-малкият представител на растящото глобално семейство EcoBoost двигатели на Ford, което включва 1.6- и 2.0-литрови 4-цилиндрови агрегати и два 3.5-литрови V6 версии. Наградената EcoBoost технология на Ford комбинира директно впръскване на горивото, турбокомпресор и променливи фази на газоразпределение, за да позволи на един по-малък двигател да намали консумацията с до 20% спрямо по-големи двигатели, без да жертва мощността.

 

1.0-литровият EcoBoost двигател понастоящем се предлага в Европа в моделите Fiesta, B-MAX, Focus и C-MAX. 72 000 автомобила Ford с 1.0-литров EcoBoost двигател са продадени в Европа до днешна дата, като 40% от клиентите на Fiesta и B-MAX избират този двигател.

 

Миналата година Ford потвърди, че 1.0-литровият EcoBoost ще дебютира в САЩ с новата Fiesta. Оборудвана с този двигател Fiesta се очаква да бъде сертифицирана като най-икономичния не-хибриден автомобил в САЩ.

 

Многократно награждаваният двигател ще се предлага и в новото Mondeo в Европа и в EcoSport, който ще се продава в Азия, Южна Америка и Европа. Произвеждан в заводите на Ford в Кьолн, Германия и Крайова, Румъния, 1.0-литровият EcoBoost двигател ще се предлага в повечето от световните пазари на Ford.

 
 
# # #
 

* Посочените данни за разход на гориво и СО2 емисии са изчислени съгласно техническте изисквания и спесификации на Европейската наредба (EC) 715/2007 според последните изменения. Данните могат да се различават от резултатите за разход на гориво в други райони на света вследствие на различните пътни условия и правила за движение на други пазари.

 
Сподели: