ford.bg
Суперспортни автомобили дишат прахта на състезателен Ford, задвижван от 1-литров EcoBoost двигател на прочутата писта Нюрбургринг
Суперспортни автомобили дишат прахта на състезателен Ford, задвижван от 1-литров EcoBoost двигател на прочутата писта Нюрбургринг

КЬОЛН, Германия, 4 септември 2012 – Миниатюрният, но „пиперлив” 1-литров EcoBoost двигател на Ford е в основата на една от най-бързите обиколки в историята на известната Северна Дъга на прочутата писта Нюрбургринг, дело на уникалнен болид Formula Ford.

 

Единствената по рода си едноместна Formula Ford с разрешение за движение по обществени пътища завърши обиколка за 7 мин. и 22 сек. – представяне, което я нарежда пред супер автомобили с по над 600 к.с. като Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo и Pagani Zonda. 

 

„Този малък двигател накара хората невярващо да търкат очите си,” каза пилотът-специалист на пистата Ник Танди, 28 г., който записа обиколката. „Просто е невероятно как 3-цилидров, 1-литров двигател може да осигури такава динамика.”

 

Инженерите на Ford работиха няколко месеца по проекта, за да заменят обичайния 1.6 EcoBoost  със 180 к.с. във Formula Ford със специално настроена до 205 к.с. версия на новия глобален 1-литров EcoBoost двигател, наскоро обявен за „Световен двигател за 2012”.

 

Екипът също така модифицира автомобила, така че да е напълно легален за употреба по пътната мрежа, оборудвайки го с калници, предни и задни светлини и мигачи, аеродинамични странични огледала и клаксон и регистрационни номера. Оборудван е с 6-степенна ръчна трансмисия и легални за използване на пътя гуми.

 

Неофициална максимална скорост на автомобила е 255.5 км/ч, а ускорението до 100 км/ч за под 4 сек. Автомобилът покори дългата 20 832 м Северна Дъга на Нюрбургринг със средна скорост 169 км/ч.

 

Задвижваната от 1-литровия EcoBoost Formula Ford подобри най-бързите времена, записани от редица супер автомобили, в това число Lamborghini Aventador LP700-4 със 700 к.с., Ferrari Enzo с 660 к.с. и Pagani Zonda с 602 к.с. 

 

„Искахме да докажем на всички, че размерът няма значение, демонстрирайки колко удивително способен двигател сме проектирали”, каза Роланд де Вар, Вицепрезидент маркетинг и продажби Ford-Европа. „Какъв по-добър начин от това да победим най-добрите супер автомобил в света на Нюрбургринг, използвайки само частица от горивото.”

 

Вътрешните тестове показаха, че задвижваната от 1-литровия EcoBoost Formula Ford е също така способна на удивително нисък разход на гориво от 2.4 л/100 км при 56 км/ч и 5 л/100 км при 120 км/ч.

 

Докато Formula Ford 1.0 EcoBoost не може да се закупи, Ford Focus, оборудван с този двигател, вече се превърна в хит за клиентите в Европа. През последните месеци около 30% от клиентите на модела в Европа са избрали 1.0 EcoBoost.

 

Във Focus, версията със 100 к.с. осигурява разход от едва 4.8 л/100 км, а моделът със 125 к.с. постига 5.0 л/100 км. Скоро този двигател ще се предлага и във Ford C-MAX, B-MAX и обновената Fiesta.

 

Наскоро Ford Focus, оборудван с 1.0 EcoBoost със 125 к.с., постави 16 рекорда за скорост в категория двигатели до 1 л. на Международната Автомобилна Федерация (FIA) на тесовото трасе CERAM във Франция. 

 

 

 

Сподели: